Qastrit nədir? Qastritin simptomları, səbəbləri və müalicəsi

qastrit

Qastrit mədənin selikli qişasının iltihabıdır və adətən mədə xorasına səbəb olan helikobakter pilori bakteriyası ilə yoluxma nəticəsində yaranır. Ağrı kəsicilərin müntəzəm istifadəsi və həddindən artıq spirtli içki qəbulu da qastritə səbəb ola bilər.

Qastrit kəskin və ya xroniki ola bilər və simptomlara mədə ağrısı, şişkinlik, ürəkbulanma və iştahsızlıq daxildir. Kəskin qastrit qəfil başlayıb qısa müddətli olduğu halda, xroniki qastrit uzunmüddətli olur və yavaş inkişaf edir. Qastrit, mədə xorası və mədə qanaxması kimi ağırlaşmalara səbəb ola bilər, bəzi xroniki növləri isə mədə xərçəngi riskini artıra bilər.

Diaqnoz üçün helikobakter pilori testi, endoskopiya və barium rentgenoqrafiyası kimi üsullardan istifadə edilə bilər. Müalicə səbəbdən asılı olaraq antibiotiklər, proton pompası inhibitorları, turşu blokerləri və antasidlərlə aparılır. Simptomlarını aradan qaldırmaq üçün, ədviyyatlı və yağlı qidalardan qaçınmaq, spirt istehlakını məhdudlaşdırmaq və ağrıkəsicilərin növünü dəyişdirmək vacibdir. Qastrit adətən müvafiq müalicə və həyat tərzi dəyişiklikləri ilə yaxşılaşır.

Qastrit nədir?

Qastrit mədənin selikli qişasının iltihabının növləri üçün geniş istifadə olunan bir termindir. Qastrit iltihabı çox vaxt mədə xorasına səbəb olan bakteriya növü ilə yoluxmanın birbaşa nəticəsidir. Qastrit ümumiyyətlə iki şəkildə baş verə bilər. Bunlar qəfil baş verən kəskin qastrit və ya zamanla yavaş-yavaş baş verən xroniki qastritdir.

Qastrit nəyə səbəb olur?

Mədə selikli qişasının iltihabına səbəb ola biləcək hər hansı bir vəziyyət qastritə səbəb ola bilər. Mədənin daxili divarını qoruyan selikli baryerin zəifləməsi və ya zədələnməsi mədənin həzm üçün istifadə etdiyi mədə şirəsinin mədə selikli qişasını zədələməsinə və iltihablanmasına səbəb olur.

Bununla belə, bir sıra xəstəliklər və tibbi vəziyyətlər fərdlərin qastrit riskini artıra bilər, o cümlədən Kron xəstəliyi və sarkoidoz, bədəndə iltihab hüceyrələrinin sayının nəzarətsiz şəkildə artdığı bir vəziyyət.

Qastrit riskini artıran şərtlərə ilk növbədə bakterial infeksiya daxildir. Helikobakter pilori infeksiyası dünyada ən çox yayılmış insan infeksiyası olsa da, bu infeksiyaya yoluxan insanların yalnız kiçik bir qrupu qastrit və ya digər əlaqəli yuxarı mədə-bağırsaq pozğunluqlarını inkişaf etdirir.

Buna görə də tibb mütəxəssisləri hesab edirlər ki, bu bakteriyalara qarşı həssaslığın səbəbləri irsi ola bilər və ya siqaret və pəhriz kimi həyat tərzi seçimlərindən qaynaqlanır.

Ağrı kəsicilərin müntəzəm istifadəsi qastritə səbəb ola bilər. Ağrı kəsiciləri həm kəskin qastrit, həm də xroniki qastritə səbəb ola bilər, çünki ağrıkəsicilərin müntəzəm istifadəsi və ya dərmanların həddindən artıq dozası mədənin qoruyucu selikli qişasında olan və onu qorumağa kömək edən vacib maddənin miqdarının azalmasına səbəb ola bilər.

Mədə selikli qişası yaşla incəlməyə meyllidir. Bundan əlavə, yaşlı insanlarda helikobakter pilori infeksiyası və ya otoimmon xəstəliklərə tutulma ehtimalı daha yüksəkdir və bu, qastrit riskini artırır.

Alkoqolun həddindən artıq istifadəsi mədə selikli qişasını qıcıqlandıra və aşındıra bilər, bu da onu həzm şirələrinə qarşı daha həssas edir. Həddindən artıq spirt istifadəsi kəskin qastritə səbəb olur.

Ağır əməliyyatlar, zədələr, yanıqlar və ya ciddi infeksiyalar nəticəsində yaranan ağır stress kəskin qastritə səbəb ola bilər.

Bədənin öz immun sistemi mədə hüceyrələrinə hücum etdikdə, otoimmun qastrit adlanan qastrit növünə səbəb ola bilər. Mədənin selikli qişasını təşkil edən hüceyrələr immunitet sistemi tərəfindən köhnəlir və mədənin qoruyucu maneəsi zəifləyir.

Otoimmun qastrit, Haşimoto xəstəliyi və 1-ci tip diabet də daxil olmaqla, digər otoimmun xəstəlikləri olan şəxslərdə daha tez-tez baş verir. Otoimmun qastrit həm də B12 vitamini çatışmazlığı ilə əlaqələndirilir.

Bunlardan başqa, HİV/AİDS, Crohn xəstəliyi və parazitar infeksiyalar kimi digər tibbi şərtlər də həm kəskin, həm də xroniki qastritə səbəb ola bilər.

Qastrit, düzgün müalicə edilmədikdə, mədə xorası və mədə qanaxmalarına səbəb ola bilər. Xroniki qastritin bəzi nadir növləri mədə xərçəngi riskini artıra bilər, xüsusən də mədə selikli qişasında və ya selikli hüceyrələrində dəyişikliklərə səbəb olarsa.

Qastrit necə anlaşılır?

Qastrit mədənin selikli qişasının iltihabıdır və simptomları tanımaq düzgün diaqnoz üçün vacibdir. Qastritin ən çox görülən simptomu mədə nahiyəsində yanma və ya ağrıdır. Bu ağrı xüsusilə yeməkdən sonra daha çox hiss oluna bilər. Mədə şişməsi və həddindən artıq qaz əmələ gəlməsi də qastrit əlamətləri ola bilər. Şişkinlik, mədə dolğunluğu və narahatlığa səbəb olur. Qastrit ürəkbulanma və bəzən qusma ilə özünü göstərə bilər. Bu simptomlar mədə selikli qişasının qıcıqlanması nəticəsində yaranır. Bundan əlavə, iştahsızlıq qastritli insanlarda geniş yayılmış əlamətdir. Bu simptomlar varsa, həkimə müraciət etmək və dəqiq diaqnoz qoymaq vacibdir.

Qastrit simptomları

Qastritin əlamətləri və simptomlarına aşağıdakılar daxildir:

• Qarının yuxarı hissəsində qazınma,
  • Yanma hissi,
  • Ağrı.

Bu narahatlıqlar yemək nəticəsində azala və ya arta bilər. Eyni vaxtda:

• Ürəkbulanma,
  • Qusma,
  • Hıçqırıq,
  • Mədə ağrısı,
  • Yeməkdən sonra qarın nahiyəsində dolğunluq hissi.

Demək olar ki, hər kəs həyatında ən azı bir dəfə həzmsizlik və mədə qıcıqlanması ilə qarşılaşa bilər. Mədə pozğunluğu hallarının çoxu qısa müddətli olur və tibbi yardım tələb etmir. Lakin qastritin əlamətləri və simptomları bir həftədən çox davam edərsə, həkimə müraciət etmək tövsiyə olunur.

Qan qusması mədə narahatlığına əlavə olaraq və ya ondan asılı olmayaraq baş verirsə, nəcisdə qan varsa və ya nəcis qara rəngdə görünürsə, bu halların səbəbini müəyyən etmək üçün dərhal həkimə müraciət etmək tövsiyə olunur.

Sinirlə əlaqəli olan qastritinin simptomları

Buna stressdən qaynaqlanan qastrit də deyilir. Bu tip qastritdə iltihab inkişaf etmir. Stressdən qaynaqlandığı üçün ürək yanması, yanma, qarında şişkinlik, qarın ağrısı kimi əlamətlərlə özünü göstərir. Mədə selikli qişasında heç bir iltihaba səbəb olmadığı üçün qidalanma və müxtəlif antasidlərlə müalicə edilə bilər.

Xroniki qastrit simptomları

Mədə ağrısı: Daimi və ya fasiləli mədə ağrısı.

Şişkinlik: Yeməkdən sonra dolğunluq və şişkinlik.

Bulantı: Tez-tez ürəkbulanma.

Hıçqırıq və gəyirmə: Tez-tez hıçqırıq və gəyirmə.

İştahsızlıq: Yemək istəyinin azalması.

Kəskin qastrit nədir?

Kəskin qastrit mədə divarının qəfil və qısa müddətli iltihabıdır. Adətən qəfil başlayan mədə ağrısı, ürəkbulanma və qusma ilə xarakterizə olunur. Stress, infeksiya və ya dərmanlar kimi amillər səbəb ola bilər.

Qastrit diaqnozu necə qoyulur?

Qastritdən şübhələnildikdə, həkim əvvəlcə xəstə ilə onun xəstəlik tarixi haqqında danışacaq və fiziki müayinə keçirəcək. Həkiminiz sizinlə xəstəlik tarixçəniz haqqında danışdıqdan və müayinə apardıqdan sonra qastritdən şübhələnsə belə, o, dəqiq səbəbi müəyyən etmək üçün bir və ya bir neçə testdən birini təyin edə bilər.

Bu testlərə helikobakter pilori testi daxildir. H. pylori bakteriyaları vəziyyətin şiddətindən asılı olaraq qan testi, nəcis testi və ya nəfəs testi ilə aşkar edilə bilər. Nəfəs testi üçün şəxs radioaktiv karbon olan kiçik bir stəkan şəffaf, dadsız maye içir.

H. pylori bakteriyaları mədədə bu mayeni parçalaya bilir. Bir müddət sonra fərddən çantaya üfürməsi istənir. helikobakter pilori infeksiyası varsa, nəfəs nümunəsində radioaktiv karbona rast gəlinir.

Bir insanın yuxarı həzm sistemini araşdırmaq üçün endoskopiya edilə bilər. Endoskopiya zamanı həkim linza və ya endoskopiya ilə təchiz olunmuş çevik borunu xəstənin boğazından və yemək borusundan mədə və nazik bağırsaqlara çatana qədər keçir.

Bu sistem sayəsində həkim mədə və ya nazik bağırsaqlarda iltihab əlamətlərini axtara bilər. Həkim şübhəli bir sahə aşkar edərsə, o, laboratoriya müayinəsi üçün kiçik bir nümunə götürə bilər. Biopsiya nəticəsində mədənin selikli qişasında H. pylori varlığını da müəyyən etmək mümkündür.

Anormallıqları axtarmaq üçün yuxarı həzm sisteminin rentgenoqrafiyasından faydalanmaq mümkündür. İçərisində hər hansı bir xoralı toxumanı daha görünən etmək üçün həzm sisteminin içini örtən barium olan ağ, metal bir maye içmək lazım ola bilər.

Qastrit müalicəsi

Qastritin müalicəsi konkret səbəbdən asılı olaraq dəyişir. Məsələn, qeyri-steroid antiinflamatuar dərmanların və ya spirtin səbəb olduğu kəskin qastrit bu maddələrin istifadəsini dayandırmaqla tezliklə aradan qaldırıla bilər.

Bundan əlavə, qastritin müalicəsində qastritin səbəbindən asılı olaraq müxtəlif dərmanlar istifadə olunur. Məsələn, həzm sistemində helikobakter pilori bakteriyası varsa, həkim bu bakteriyaları öldürmək üçün yeddi və ya on dörd gün ərzində davamlı olaraq müxtəlif kombinasiyalı antibiotiklərdən istifadə etməyi tövsiyə edə bilər.

Mədədəki bakteriyaların dərmana qarşı müqavimət göstərməsinin qarşısını almaq üçün həkimin təyin etdiyi müddətdə tamamilə istifadə etmək məcburidir.

Mədə turşusu istehsalını maneə törədən və sağalmanı təşviq edən dərmanlar da qastritin müalicəsində istifadə edilə bilər. Proton pompası inhibitorları turşu istehsal edən hüceyrələrin təsirini qismən bloklayaraq turşunu azaldır.

Histamin (H-2) blokerləri də adlandırılan turşu blokerləri həzm sisteminə buraxılan turşunun miqdarını azaldır. Bu qastrit ağrısını aradan qaldırır.

Bundan əlavə, mədə turşusunu neytrallaşdıran antasidlər var. Həkim bu antasidləri digər dərmanlarla birlikdə istifadə etmək üçün təyin edə bilər.

Qastriti necə müalicə etmək olar?

Qastritin ən çox yayılmış növü olan helikobakter pilori infeksiyasının necə yayıldığı bəlli olmasa da, onun çirklənmiş qida və su vasitəsilə insandan insana keçə biləcəyinə dair bəzi sübutlar var.

Gigiyena qaydalarına əməl etməklə, yəni əlləri tez-tez sabun və su ilə yumaqla və tam bişmiş qidaları seçərək bir insanın H. pylori kimi infeksiyalardan qorunması mümkündür.

Qastrit üçün nə faydalıdır?

Bəzi kiçik ehtiyat tədbirləri görərək qastrit əlamətlərini və simptomlarını aradan qaldırmaq mümkün ola bilər. İlk növbədə, daha az və vaxtaşırı yemək lazımdır. Həzmsizlik tez-tez hiss olunursa, mədə turşusunun təsirini yavaşlatmaq və mədəyə istirahət vermək üçün hər öyündə daha az yemək yeyilməli və gündəlik öyünlərin sayı artırılmalıdır.

Yemək zamanı mədəni qıcıqlandıran qidalardan, xüsusilə ədviyyatlı, turşulu, qızardılmış və ya yağlı qidalardan uzaq durmaq lazımdır. Xüsusilə alkoqoldan qaçınmaq lazımdır.

Alkoqol mədənin selikli qişasını qıcıqlandıracaq. Bundan əlavə, istifadə olunan ağrıkəsicinin növünü dəyişdirmək və yan təsirləri daha az olacaq növ seçmək üçün həkimə müraciət etmək vacibdir.

Qastrit haqqında tez-tez verilən suallar

Qastritdən əziyyət çəkən insanlar necə qidalanmalıdırlar?

Qastritli insanlar az və vaxtaşırı yeməyə diqqət etməlidirlər. Turşu, ədviyyatlı və yağlı qidalardan qaçınmaq qastrit şikayətlərini azaldacaq. Alkoqol istehlak etməmək də tövsiyə olunur.

Mədə qastritinin əlamətləri hansılardır?

Mədə selikli qişasının iltihabı nəticəsində yaranan qastritin simptomlarına qarında şişlik, qarın ağrısı, ürəkbulanma və qusma daxildir.